Program szkolenia:
|
- Nowe orientacje w Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi.
- zarządzanie wiedzą
- zarządzanie przez cele
- zarządzanie kompetencjami
- zarządzanie talentami
- benchmarking
- organizacja ucząca się
- marketing personalny
- Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w firmie – modele funkcji personalnej i ich konsekwencje dla zarządzania personelem.
- system polityki personalnej jako sposób realizacji zarządzania personelem w firmie;
- modele polityki personalnej – model sita (filter approach) i kapitału ludzkiego (human capital approach).
- Organizacja, rola i zadania Działu Kadrowego (personalnego, HR) w realizacji funkcji personalnej.
- Planowanie zasobów ludzkich – jak przygotować plan zatrudnienia.
- planowanie zatrudnienia – opis stanowisk pracy metodą porządkowania zadań i wymagań stanowiska pracy w firmie.
- budowanie profili kompetencji wymaganych na dane stanowisko pracy
- Rekrutacja (dobór) i selekcja pracowników – jak zrekrutować i wyselekcjonować właściwych pracowników.
- klasyczne sposoby prowadzenia rekrutacji – analiza dokumentów osobowych tj. CV, referencje z poprzednich miejsc pracy; wywiad – rozmowa rekrutacyjna;
- nowoczesne metody rekrutacji – elementy Assessment Center (centra oceny), zewnętrzne doradztwo personalne.
- Wdrożenie nowego pracownika – co powinien zawierać program wdrożenia nowego członka organizacji i czemu ma służyć.
- rola osób odpowiedzialnych za wdrożenie nowych pracowników;
- coaching i mentoring
- Ewaluacja pracowników – przy użyciu jakich metod najlepiej ocenia się pracownika?
- rola systemów ocen okresowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi;
- modele kompetencji oraz zarządzanie przez cele jako podstawa konstrukcji systemów ocen okresowych;
- przygotowanie i wdrożenie systemu okresowej oceny pracowników;
- powiązanie wyników oceny okresowej z systemem wynagradzania;
- assessment center – jako nowoczesna forma oceny potencjału i kompetencji pracowników.
- Rozwój, szkolenie i doskonalenie kadr – jak identyfikować potrzeby szkoleniowe, szkolić pracowników i wspierać wdrażanie umiejętności, a także jak planować ścieżkę kariery?
- kreowanie polityki szkoleniowej (analizy, metody i techniki);
- ocena efektywności nakładów na szkolenia;
- sposoby pozyskiwania funduszy unijnych na działania szkoleniowe i doradcze.
- Motywacja pracowników do wykonywania zadań – jak podejść do spraw płacowych, awansowania oraz jak zaprojektować system wynagrodzeń, system awansowania, tak by zachęcał do osiągania podstawionych celów?
- systemy awansowania;
- efektywne systemy wynagrodzeń.
- Przywódczość – jak wpływać na ludzi, aby lubili swoją prace, byli efektywni i chcieli u nas pracować?
- rola i efektywność przywódcy w firmie;
- dobór odpowiedniego stylu kierowania w zależności od zadania oraz poziomu motywacji i umiejętności pracownika lub grupy;
- efektywne zarządzanie zespołem.
- Komunikacja wewnętrzna – jak poprawić proces komunikowania w firmie i wzmocnić poczucie odpowiedzialności za realizację celów strategicznych?
- rola komunikacji wewnętrznej w determinowaniu sprawności funkcjonowania firmy;
- kształtowanie partnerskich relacji między pracownikami jako determinanta kreowania pozytywnego wizerunku firmy.
- Zwalnianie pracowników – jak rozstać się z pracownikiem, by minimalizować ryzyko pogorszenia wizerunku firmy?
- rola programów zwolnień monitorowanych – outplacement jako sposób rozwiązania problemu redukcji personelu,
- outsourcing jako element planu redukcyjnego,
- aspekty prawne.
Uczestnicy otrzymują komplet materiałów szkoleniowych oraz certyfikat ukończenia szkolenia. |