Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

Termin: 24-25.04.2019| 18-9.05.2019 | 19-20.06.2019  
Liczba godzin: 12 godzin dydaktycznych  
Cena: 280 zł (osoby indywidualne)
560 zł (osoby delegowane z firm)
 
Cel szkolenia:
Podniesienie standardów zarządzania zasobami ludzkimi oraz zapoznanie uczestników z nowoczesnymi metodami zarządzania zasobami ludzkimi. Uczestnicy nabędą wiele praktycznych umiejętności pozwalających na polepszenie efektywności zarządzania Zasobami Ludzkimi w firmie. Szkolenie skierowane jest do pracodawców, właścicieli i współwłaścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, kadry zarządzającej oraz pracowników prowadzących sprawy personalne w firmach oraz osoby, które są zainteresowane podjęciem pracy w obszarze zarządzania personelem.
Program szkolenia:
    1. Nowe orientacje w Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi.
      • zarządzanie wiedzą
      • zarządzanie przez cele
      • zarządzanie kompetencjami
      • zarządzanie talentami
      • benchmarking
      • organizacja ucząca się
      • marketing personalny

 

    1. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w firmie – modele funkcji personalnej i ich konsekwencje dla zarządzania personelem.

       

      • system polityki personalnej jako sposób realizacji zarządzania personelem w firmie;
      • modele polityki personalnej – model sita (filter approach) i kapitału ludzkiego (human capital approach).

 

    1. Organizacja, rola i zadania Działu Kadrowego (personalnego, HR) w realizacji funkcji personalnej.

 

    1. Planowanie zasobów ludzkich – jak przygotować plan zatrudnienia.

       

      • planowanie zatrudnienia – opis stanowisk pracy metodą porządkowania zadań i wymagań stanowiska pracy w firmie.
      • budowanie profili kompetencji wymaganych na dane stanowisko pracy

 

    1. Rekrutacja (dobór) i selekcja pracowników – jak zrekrutować i wyselekcjonować właściwych pracowników.

       

      • klasyczne sposoby prowadzenia rekrutacji – analiza dokumentów osobowych tj. CV, referencje z poprzednich miejsc pracy; wywiad – rozmowa rekrutacyjna;
      • nowoczesne metody rekrutacji – elementy Assessment Center (centra oceny), zewnętrzne doradztwo personalne.

 

    1. Wdrożenie nowego pracownika – co powinien zawierać program wdrożenia nowego członka organizacji i czemu ma służyć.

       

      • rola osób odpowiedzialnych za wdrożenie nowych pracowników;
      • coaching i mentoring

 

    1. Ewaluacja pracowników – przy użyciu jakich metod najlepiej ocenia się pracownika?

       

      • rola systemów ocen okresowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi;
      • modele kompetencji oraz zarządzanie przez cele jako podstawa konstrukcji systemów ocen okresowych;
      • przygotowanie i wdrożenie systemu okresowej oceny pracowników;
      • powiązanie wyników oceny okresowej z systemem wynagradzania;
      • assessment center – jako nowoczesna forma oceny potencjału i kompetencji pracowników.

 

    1. Rozwój, szkolenie i doskonalenie kadr – jak identyfikować potrzeby szkoleniowe, szkolić pracowników i wspierać wdrażanie umiejętności, a także jak planować ścieżkę kariery?

       

      • kreowanie polityki szkoleniowej (analizy, metody i techniki);
      • ocena efektywności nakładów na szkolenia;
      • sposoby pozyskiwania funduszy unijnych na działania szkoleniowe i doradcze.

 

    1. Motywacja pracowników do wykonywania zadań – jak podejść do spraw płacowych, awansowania oraz jak zaprojektować system wynagrodzeń, system awansowania, tak by zachęcał do osiągania podstawionych celów?

       

      • systemy awansowania;
      • efektywne systemy wynagrodzeń.

 

    1. Przywódczość – jak wpływać na ludzi, aby lubili swoją prace, byli efektywni i chcieli u nas pracować?

       

      • rola i efektywność przywódcy w firmie;
      • dobór odpowiedniego stylu kierowania w zależności od zadania oraz poziomu motywacji i umiejętności pracownika lub grupy;
      • efektywne zarządzanie zespołem.
    2. Komunikacja wewnętrzna – jak poprawić proces komunikowania w firmie i wzmocnić poczucie odpowiedzialności za realizację celów strategicznych?
      • rola komunikacji wewnętrznej w determinowaniu sprawności funkcjonowania firmy;
      • kształtowanie partnerskich relacji między pracownikami jako determinanta kreowania pozytywnego wizerunku firmy.

 

  1. Zwalnianie pracowników – jak rozstać się z pracownikiem, by minimalizować ryzyko pogorszenia wizerunku firmy?

     

    • rola programów zwolnień monitorowanych – outplacement jako sposób rozwiązania problemu redukcji personelu,
    • outsourcing jako element planu redukcyjnego,
    • aspekty prawne.
   

zapisy    
 

 

Print Friendly, PDF & Email