24 Lip DIAGNOZA I TERAPIA PSYCHOPEDAGOGICZNA
WYŻSZA SZKOŁA HUMANITAS w SOSNOWCU
ul. Kilińskiego 43, 41-200 Sosnowiec; Tel.: +48/32 36 31 221; www.humanitas.edu.pl
zapraszają na
STUDIA PODYPLOMOWE
Termin: marzec 2019 r. – czerwiec 2020 r., październik 2019 r. – styczeń 2021 r.
|
DIAGNOZA I TERAPIA PSYCHOPEDAGOGICZNA |
|
Cel: Celem studiów jest wyposażenie słuchacza w odpowiednią wiedzę, która pozwoli mu na pełne wykorzystanie nabytych umiejętności w pracy w przedszkolach, szkołach i placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Nabyta wiedza umożliwi udzielanie profesjonalnej pomocy psychopedagogicznej dzieciom i młodzieży w zakresie korekty zaburzeń i kompensowania deficytów rozwojowych. Program realizowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17.01.2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2012 nr 0 poz. 131.) zapewni uczestnikom studiów m.in. odpowiednie kwalifikacje w zakresie, profilaktyki, diagnostyki psychopedagogicznej, konstruowania programów edukacyjno – terapeutycznych, korekcyjno-kompensacyjnych, indywidualnych programów pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
|
||
Adresaci: Adresatami studiów są osoby posiadające wykształcenie wyższe (min. licencjat) oraz przygotowanie pedagogiczne. Do podjęcia nauki na studiach podyplomowych nie jest wymagane zatrudnienie w placówce oświatowej. Treści kształcenia:
|
||
Uzyskane kwalifikacje: Dyplom studiów z zakresu Diagnoza i terapia psychopedagogiczna będzie umożliwiał absolwentowi zatrudnienie na stanowisku nauczyciela-diagnosty, terapeuty m.in. w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, świetlicach terapeutycznych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych, instytucjach edukacyjnych wspierających oddziaływania rodziców, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno- pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Łączna liczba godzin: 350 h. Zajęcia realizowane w ciągu 3 semestrów +150 godzin praktyki pedagogicznej organizowanej w szkołach i placówkach oświatowych. |