Trening skutecznych negocjacji – czyli jak zwiększyć sprzedaż bez zmiany personelu

wpis w: Szkolenia Firmowe | 0
Termin: 23-24.11.2017 | 23-24.01.2018 | 27-28.02.2018 | 13-14.03.2018 | 17-18.04.2018| 15-16.05.2018 | 19-20.06.2018
Liczba godzin:
Cena: 885 zł netto/os.
Program szkolenia
1.  Wprowadzenie do tematyki szkolenia:

  • Fazy negocjacji.
  • Specyfika klienta wewnętrznego.
  • Style negocjacyjne.
  • Umiejętności negocjacyjne i komunikacja podstawowymi umiejętnościami negocjatora.
  • Na czym się skoncentrować (samoocena mocnych i słabych stron.)

2.  Istotne elementy w przebiegu negocjacji:

  • Rola przygotowania w negocjacjach.
  • Jak przygotować się do negocjacji.
  • Zasady otwierania negocjacji.
  • Strategie prezentacji stanowisk (ofert)
  • Na czym polega skuteczne argumentowanie.
  • Negocjacje właściwe – Kim jest i co czuje osoba, z którą będziesz negocjować.

3. Dostosowanie przekazu do typu osobowości rozmówcy:

  • Rozszyfrowanie psychologii negocjatora.
  • Zasady umiejętnej komunikacji z każdym typem osobowości.
  • Rozpoznawanie słabych punktów przeciwnika i praktyczne wykorzystanie tej wiedzy.
  • Charakterystyka behawioralna wybranych typów osobowości.
  • Sztuka wywierania wpływu na określone typy osobowości.
  • Trening dostosowywania się i wywierania wpływu na wybrane typy osobowości.

4. Dobre rozpoczęcie negocjacji:

  • Jak naprawdę „działa” pierwsze wrażenie?
  • Jak od pierwszych sekund wywierasz wpływ na swojego rozmówcę?
  • Podstawowe i kluczowe informacje na temat mowy ciała.
  • Najpierw słuchaj, potem mów – na czym polega aktywne słuchanie.
  • Budowanie relacji, porozumienia i atmosfery współpracy – podstawowe techniki.

5. Wpływ komunikacji niewerbalnej na przebieg negocjacji:

  • Umiejętność prawidłowego odczytywania komunikatów niewerbalnych.
  • Właściwe i niewłaściwe zespoły gestów.
  • Umiejętne odczytywanie stanów emocjonalnych z mimiki negocjatora.
  • Zasady prawidłowego kontaktu wzrokowego.
  • Skuteczne metody rozpoznawania kłamstwa i niewiedzy przeciwnika.
  • Sterowanie emocjami i zachowaniami negocjatora za pomocą komunikacji niewerbalnej.
  • Trening wybranych stylów gestykulacyjnych.

6. Umiejętne przełamywanie barier w procesie negocjacyjnym:

  • Sztuka komunikacji bezpośredniej.
  • Zasady komunikacji jedno i dwustronnej.
  • Przestrzeń informacyjna komunikatu.
  • Komunikaty jawne.
  • Komunikaty ukryte.
  • Przestrzeń emocjonalna komunikatu.
  • Emocje jawne.
  • Umiejętność odczytywania emocji ukrytych.
  • Taktyki wzbudzania sympatii.
  • Taktyki wzbudzania potrzeb.
  • Sztuka sterowania zachowaniem.
  • Manipulacyjny wpływ na proces myślenia.
  • Asertywność i sugestywność w procesie negocjacyjnym.
  • Metody łamania asertywności przeciwników.
  • Trening skutecznego wywierania wpływu w procesie komunikacji bezpośredniej.

7. Komunikacja i wywieranie wpływu:

  • Aktywne słuchanie, odzwierciedlenie, parafraza – skuteczne narzędzia budowania kontaktu.
  • Komunikacja niewerbalna i dystans proksemiczny.
  • Lingwistyczne wzorce wywierania wpływu.
  • Emocjonalny menadżer – nie pozwól, by emocje dyktowały Ci, co masz robić.
  • Metamodel – poznaj i świadomie korzystaj z siły słów!

8. Procesy psychologiczne zachodzące podczas negocjacji:

  • Sztuka targowania się.
  • Techniki radzenia sobie z obiekcjami i zastrzeżeniami strony, z którą negocjuję.
  • Jak ludzie podejmują decyzje – praktyczna typologia; techniki prowadzenia rozmowy w każdym z przypadków.
  • Techniki negocjacyjne.
  • Radzenie sobie z presją i manipulacją.

9. Trudne sytuacje negocjacyjne z klientem wewnętrznym:

  •  Rozpoznawanie manipulacji i metody reagowania.
  • Rodzaje trików negocjacyjnych i techniki obrony.
  • Rozwiązywanie patu negocjacyjnego.

10. Owocne zakończenie negocjacji:

  • Techniki zamykania negocjacji.
  • Rozwiewanie ostatnich wątpliwości osoby z którą są prowadzone negocjacje.

zapisy [printfriendly]