Cel szkolenia: |
Zapoznanie uczestników z ważnymi zagadnieniami bezpieczeństwa aktywów firmy, zagrożeniami dla kadry, z rodzajami i specyfiką działań windykacyjnych, metodami przeciwstawienia się i ochrony, sposobami współpracy i stosowania zabezpieczeń. Ćwiczenie umiejętności przewidywania zagrożeń finansowych i ekonomicznych w firmie i jej otoczeniu, podejmowania działań naprawczych i korygujących. |
Program szkolenia
|
1. Podstawy komunikacji interpersonalnej.
– Prawidłowe relacje interpersonalne w kontakcie z klientem:
- Trafne postrzeganie i ocena innych.
- Etapy kontaktu z klientem- omówienie poszczególnych etapów i umiejętności niezbędnych do ich zrealizowania:
- Nawiązanie kontaktu z klientem, budowanie prawidłowej relacji.
- Aktywna komunikacja z klientem: techniki zadawania pytań, trafna ocena innych, kontrola komunikacji werbalnej, aktywne słuchanie, przeciwdziałanie błędom w komunikacji.
- Budowanie argumentacji handlowej i cenowej, przekonywanie.
– Budowanie pozytywnych relacji w kontakcie z klientem:
- Pożądane i niedozwolone zabiegi psychologiczne w kontaktach z klientami?
- Elastyczność w kontaktach z klientami.
- Drzewo umiejętności – graficzne przedstawienie zestawu umiejętności niezbędnych dla profesjonalnego handlowca.
2. Techniki sprzedaży – zorientowanie na sprzedawcę.
– Sprzedaż i obsługa klienta a rozpoznawanie jego potrzeb:
- Trafne określenie celów sprzedaży.
- Trójkąt satysfakcji.
- Zwroty pro i anty sprzedażowe.
- Sprzedaż za pomocą języka Cech – Zalet – Korzyści.
- Metody prezentacji produktu.
3. Techniki sprzedaży – zorientowanie na klienta.
– Istota orientacji marketingowej:
- Zasady marketingu, istota sprzedaży marketingowej, style sprzedaży.
– Psychologia obsługi klienta:
- Rozpoznawanie typu klienta.
- Typologia „trudnych klientów”.
- Style zachowań klientów.
- Procesy decyzyjne klientów – rola wartości, potrzeb i dążeń.
- Sposoby postępowania z różnymi klientami.
4. Skuteczne techniki finalizacji sprzedaży.
- Technika trybu warunkowego.
- Technika drobnych alternatyw.
- Technika połączona.
- Technika pytań alternatywnych.
- Technika oparta na zasadzie zgody domniemanej.
- Metody przywiązania klienta do marki.
|