Sekretariat jako Biuro Zarządu

wpis w: Szkolenia Firmowe | 0
Termin:  23-24.11.1017| 5-6.12.1017 |16-17.01.2018 | 1-2.02.2018 | 8-9.03.2018 | 12-13.04.2018 | 8-9.05.2018 | 12-13.06.2018
Cena: 810 zł netto/os.
Program szkolenia
1. Aspekty prawne funkcjonowania spółki kapitałowej:

  • Najnowsze zmiany w Kodeksie Spółek Handlowych
  • Obowiązki rejestrowe – zasady składania wniosków do KRS; zmiana niektórych przepisów ustawy
  • Prowadzenie spraw spółki kapitałowej i jej reprezentacja
  • Zasady powoływania i zatrudniania członków Zarządu
  • Umowy, statuty, akty założycielskie, akty komercjalizacji
  • Regulaminy funkcjonujące w spółce
  • Zasady zawierania umów z członkami Zarządu
  • Zasady podejmowania uchwał przez organy spółki

2. Obowiązki, uprawnienia i zadania biura Zarządu:

  • Biuro Zarządu jako komórka organizacyjna posiedzeń Zarządu i Rady Nadzorczej
  • Rola Biura Zarządu w przygotowaniach posiedzeń Zwyczajnego i Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników
  • Rola Biura Zarządu w podejmowaniu uchwał przez organy spółki
  • Zadania Biura Zarządu w zakresie budowania i wzmacniania wizerunku firmy

3. Rola sekretariatu w strukturze spółki:

  • podstawowe zadania i obszary współpracy,
  • sekretariat a Biuro Zarządu i jego funkcje
  • odbiorcy usług, misja i odpowiedzialność

4. Dokumenty organizacyjne niezbędne dla sprawnego funkcjonowania Biura Zarządu:

  • Dokumentacja organów spółki z o.o. i spółki akcyjnej
  • Protokoły Zwyczajnych i Nadzwyczajnych Zgromadzeń Wspólników
  • Protokoły Zarządów i Rad Nadzorczych
  • Wzory dokumentów – zasady wypełniania
  • Dokumenty poufne – ochrona informacji niejawnych (zarządzanie bezpieczeństwem informacji)

5. Dokumentowanie pracy Zarządu oraz innych organów spółki:

  • Nadzór nad prawidłowością dokumentacji
  • Gromadzenie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów spółki kapitałowej

6. Obieg dokumentów (zwykły i elektroniczny) w pracy Biura Zarządu:

a) „wewnętrzny” obieg dokumentów

  • organy spółki kapitałowej – relacje, podział kompetencji i dostępności dokumentów
  • wspólnicy w spółkach osobowych – dostęp wspólnika do dokumentów
  • kształtowanie treści dokumentu „obiegu wewnętrznego”

b) „zewnętrzny” obieg dokumentów
– znaczenie dokumentu z uwagi na treść – problematyka czynności prawnych (np.: umów)

  • forma czynności prawnej
    • decydująca o ważności czynności
    • dla celów dowodowych – skutki procesowe niezachowania tej formy, zastosowanie w stosunkach profesjonalnych
    • dla wywołania szczególnych skutków prawnych
    • dopuszczalność umownego zastrzeżenia dokonywania czynności w określonej formie i jego skutki prawne
  • forma czynności następczych – wypowiedzenia, rozwiązania, odstąpienia od umowy
  • aneksowanie
    • ustalanie treści dokumentu – treść główna, załączniki, uzupełnienia
    • wykładnia treści dokumentu
    • szczególne wymogi dotyczące treści dokumentów wynikające z Kodeksu Spółek Handlowych

7. Rola i kompetencje Kierownika Biura Zarządu:

  • Metody dowodzenia Biurem Zarządu
  • Delegowanie zadań w Biurze Zarządu

8. Wykorzystywanie nowoczesnych technologii w pracy Biura Zarządu (wirtualne formy Zgromadzenia Wspólników):

9. Strategie działania Biura Zarządu w obliczu kryzysu:

10. Przepływ pracy – Workflow:

  • Omówienie systemu Workflow
  • Sposób przepływu dokumentów pokazany na przykładach.
  • Narzędzia komputerowego wspomagania tworzenia procesów workflow.

 


zapisy [printfriendly]