Program szkolenia
|
1. Aspekty prawne funkcjonowania spółki kapitałowej:
- Najnowsze zmiany w Kodeksie Spółek Handlowych
- Obowiązki rejestrowe – zasady składania wniosków do KRS; zmiana niektórych przepisów ustawy
- Prowadzenie spraw spółki kapitałowej i jej reprezentacja
- Zasady powoływania i zatrudniania członków Zarządu
- Umowy, statuty, akty założycielskie, akty komercjalizacji
- Regulaminy funkcjonujące w spółce
- Zasady zawierania umów z członkami Zarządu
- Zasady podejmowania uchwał przez organy spółki
2. Obowiązki, uprawnienia i zadania biura Zarządu:
- Biuro Zarządu jako komórka organizacyjna posiedzeń Zarządu i Rady Nadzorczej
- Rola Biura Zarządu w przygotowaniach posiedzeń Zwyczajnego i Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników
- Rola Biura Zarządu w podejmowaniu uchwał przez organy spółki
- Zadania Biura Zarządu w zakresie budowania i wzmacniania wizerunku firmy
3. Rola sekretariatu w strukturze spółki:
- podstawowe zadania i obszary współpracy,
- sekretariat a Biuro Zarządu i jego funkcje
- odbiorcy usług, misja i odpowiedzialność
4. Dokumenty organizacyjne niezbędne dla sprawnego funkcjonowania Biura Zarządu:
- Dokumentacja organów spółki z o.o. i spółki akcyjnej
- Protokoły Zwyczajnych i Nadzwyczajnych Zgromadzeń Wspólników
- Protokoły Zarządów i Rad Nadzorczych
- Wzory dokumentów – zasady wypełniania
- Dokumenty poufne – ochrona informacji niejawnych (zarządzanie bezpieczeństwem informacji)
5. Dokumentowanie pracy Zarządu oraz innych organów spółki:
- Nadzór nad prawidłowością dokumentacji
- Gromadzenie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów spółki kapitałowej
6. Obieg dokumentów (zwykły i elektroniczny) w pracy Biura Zarządu:
a) „wewnętrzny” obieg dokumentów
- organy spółki kapitałowej – relacje, podział kompetencji i dostępności dokumentów
- wspólnicy w spółkach osobowych – dostęp wspólnika do dokumentów
- kształtowanie treści dokumentu „obiegu wewnętrznego”
b) „zewnętrzny” obieg dokumentów
– znaczenie dokumentu z uwagi na treść – problematyka czynności prawnych (np.: umów)
- forma czynności prawnej
- decydująca o ważności czynności
- dla celów dowodowych – skutki procesowe niezachowania tej formy, zastosowanie w stosunkach profesjonalnych
- dla wywołania szczególnych skutków prawnych
- dopuszczalność umownego zastrzeżenia dokonywania czynności w określonej formie i jego skutki prawne
- forma czynności następczych – wypowiedzenia, rozwiązania, odstąpienia od umowy
- aneksowanie
- ustalanie treści dokumentu – treść główna, załączniki, uzupełnienia
- wykładnia treści dokumentu
- szczególne wymogi dotyczące treści dokumentów wynikające z Kodeksu Spółek Handlowych
7. Rola i kompetencje Kierownika Biura Zarządu:
- Metody dowodzenia Biurem Zarządu
- Delegowanie zadań w Biurze Zarządu
8. Wykorzystywanie nowoczesnych technologii w pracy Biura Zarządu (wirtualne formy Zgromadzenia Wspólników):
9. Strategie działania Biura Zarządu w obliczu kryzysu:
10. Przepływ pracy – Workflow:
- Omówienie systemu Workflow
- Sposób przepływu dokumentów pokazany na przykładach.
- Narzędzia komputerowego wspomagania tworzenia procesów workflow.
|