Przygotowanie pedagogiczne

 

Cel studiów:

Współczesna edukacja potrzebuje nowoczesnych nauczycieli, którzy w cyfrowej rzeczywistości będą potrafili zapewnić swoim uczniom możliwie najlepsze warunki do rozwoju ich osobistego potencjału. Dzięki posiadanej najnowszej wiedzy z zakresu nowoczesnej dydaktyki, stworzą uczniom możliwość do wykształcenia kompetencji niezbędnych do funkcjonowania we współczesności i w przyszłości. W trakcie studiów słuchacze nie tylko poznają zasady organizacji procesu kształcenia w zgodzie z najnowszą wiedzą w zakresu nauk o edukacji, ale również nabywają praktycznych umiejętności projektowania sytuacji edukacyjnych z zastosowaniem najnowszych narzędzi informatycznych.

Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do pracy w placówkach oświatowych oraz wyposażenie ich w wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej oraz umiejętności i kompetencji niezbędnych do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły. Program studiów obejmuje swym zakresem m.in. zagadnienia z dziedziny psychologii i pedagogiki ułatwiające rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania, nauczania i uczenia się.

Mottem Wyższej Szkoły Humanitas jest hasło: Uczymy nowocześnie. Uczymy jak nowocześnie uczyć. Jest ono wyznacznikiem, najważniejszą ideą, która towarzyszy wszystkim działaniom skierowanym do środowiska oświatowego.

Adresaci:

Uczestnikami studiów podyplomowych na tym kierunku mogą być osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych: I i II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich. Zatrudnienie w placówce oświatowej nie jest wymagane.

Uzyskane kwalifikacje:
Absolwenci otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych dające, w połączeniu z pozostałymi wymogami zawartymi w 
Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, uprawnienia do pracy na stanowisku nauczyciela i wychowawcy we wszystkich rodzajach placówek oświatowych.

Program:

Program obejmuje m.in. zagadnienia z obszarów:

  • Pedagogiki ogólnej i społecznej oraz podstaw pedagogiki specjalnej
  • Psychologii społecznej i rozwojowej
  • Dydaktyki przedmiotowej
  • Teorii wychowania
  • Metodyki edukacji zintegrowanej
  • Systemu edukacji w Polsce i wybranych systemów na świecie
  • Trendów europejskich w pedagogice
  • Metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej
  • Planowania i organizacja procesu edukacyjno-wychowawczego w szkole
  • Wykorzystania technologii informacyjnej w placówkach oświatowych
  • Prawa oświatowego w powiązaniu ze statusem zawodowym nauczyciela
  • Zasad bezpieczeństwa i udzielania pierwszej pomocy

Czas trwania studiów

  • 3 semestry
  • 390 godzin
  • 150 godzin praktyk zawodowych

Organizacja zajęć:
Zajęcia realizowane są w ciągu
 weekendowych zjazdów w piątki (16:00-20:00) oraz soboty i niedziele (9:00-16:30)
Zajęcia odbywają się dwa lub trzy razy w miesiącu.


Warunki zaliczenia:

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych  jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów, zaliczenie praktyki zawodowej oraz zdanie egzaminu końcowego.

Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.