Zapoznanie uczestników z ważnymi zagadnieniami bezpieczeństwa aktywów firmy, zagrożeniami dla kadry, z rodzajami i specyfiką działań windykacyjnych, metodami przeciwstawienia się i ochrony, sposobami współpracy i stosowania zabezpieczeń. Ćwiczenie umiejętności przewidywania zagrożeń finansowych i ekonomicznych w firmie i jej otoczeniu, podejmowania działań naprawczych i korygujących.
Program szkolenia
1. Specyfika rynku zamówień publicznych.
2. Słownik zamówień (CPV) i terminy proceduralne.
3. Sposoby uzyskiwania informacji o zamówieniach publicznych (praktyczne wskazówki.)
4. Ustawa „Prawo zamówień publicznych” i akty wykonawcze – omówienie i interpretacja zapisów po zmianach.
5. Protokół z postępowania o zamówienie publiczne (omówienie rozporządzenia wprowadzającego; wzór protokołu.)
6. Zasady udzielania zamówień publicznych (uczciwej konkurencji, równości, bezstronności i obiektywizmu, jawności, pisemności.)
7. Wewnętrzne procedury udzielania zamówień:
Przesłanki wykluczenia wykonawców z dalszego postępowania.
Wymagania wobec wykonawców; dokumenty, jakich może żądać zamawiający.
Tryby i warunki udzielania zamówienia.
Wadium.
11. Oferta:
Forma ofert.
Miejsca i terminy składania ofert.
Termin związania ofertą; przedłużanie.
Zasady sporządzania ofert niepodlegających odrzuceniu (ćwiczenia.)
12. Otwarcie, analiza i ocena ofert:
Kryteria i przebieg oceny ofert.
Przesłanki odrzucenia ofert.
Wybór oferty najkorzystniejszej; kryteria i warunki; „dogrywki”; unieważnienie postępowania.
13. Umowy związane z zamówieniami publicznymi – rodzaje i prawna interpretacja zapisów.
14. Dokumentacja związana z postępowaniem.
15. Procedury podstawowe udzielania zamówień.
16. Środki ochrony prawnej (protest, odwołanie, skarga; procedura postępowania protestacyjnego i odwoławczego.)