NAUCZANIE PROGRAMOWANIA W PRZEDSZKOLU I W EDUKACJI WSZCZESNOSZKOLNEJ

NAUCZANIE PROGRAMOWANIA W PRZEDSZKOLU I W EDUKACJI WSZCZESNOSZKOLNEJ

„CENTRUM IB” Sp. z o.o.
oraz
WYŻSZA SZKOŁA HUMANITAS w SOSNOWCU

ul. Kilińskiego 43, 41-200 Sosnowiec; Tel.: +48/32 36 31 221; www.humanitas.edu.pl

zapraszają na

STUDIA PODYPLOMOWE

Termin: marzec 2019 r. – styczeń 2020 r., październik 2019 r. – czerwiec 2020 r.,

 

             NAUCZANIE PROGRAMOWANIA W PRZEDSZKOLU I W EDUKACJI WSZCZESNOSZKOLNEJ

CENA: 3400 zł

Cel:
Studia mają na celu przygotowanie nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej do realizacji zadań edukacyjnych związanych z kształtowaniem myślenia komputacyjnego uczniów.

Wiedza zdobyta na studiach podyplomowych umożliwi poznanie podstaw informatyki w zakresie, w jakim naucza i stosuje tę dziedzinę w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i z uczniami w wieku wczesnoszkolnym, w tym:

  • profesjonalne realizowanie zajęć dydaktycznych mających na celu rozwijanie umiejętności abstrakcyjnego myślenia poprzez modelowanie rzeczywistych sytuacji i reprezentowanie danych, ich gromadzenie i przetwarzanie,
  • projektowanie algorytmów oraz ich realizacji w postaci cyfrowej,
  • rozumienie organizacji i funkcjonowania komputerów, urządzeń elektronicznych i sieci komputerowej oraz ich wykorzystania,
  • rozumienie sposobów kształtowania myślenia komputacyjnego za pomocą tradycyjnych środków dydaktycznych,
  • rozumienie społecznych aspektów informatyki i jej zastosowań oraz wpływu informatyki na rozwój społeczeństw,
  • rozwijanie środowiska kształcenia informatycznego dzieci/uczniów uwzględniającego nowoczesne metody kształcenia sprzyjające ich samorozwojowi.

Adresaci:
Studia podyplomowe kierowane są do nauczycieli przedszkola i edukacji wczesnoszkolnych, którzy zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, (Dz. U. 2017, poz. 356, tom 1) powinni „stwarzać uczniom warunki do nabywania wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów z wykorzystaniem metod i technik wywodzących się z informatyki, w tym logicznego i algorytmicznego myślenia, programowania, posługiwania się aplikacjami komputerowymi, wyszukiwania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł, posługiwania się komputerem i podstawowymi urządzeniami cyfrowymi oraz stosowania tych umiejętności na zajęciach z różnych przedmiotów m.in. do pracy nad tekstem, wykonywania obliczeń, przetwarzania informacji i jej prezentacji w różnych postaciach”. (s. 13)

Program obejmuje m.in. następujące zagadnienia:

  • Edukacja informatyczna w klasach I-III
  • Podstawy pracy z komputerem i siecią
  • Elementy algorytmiki
  • Programowanie wizualne
  • Programowanie z zastosowaniem maty edukacyjnej (maty do kodowania)
  • Symulacje i gry w nauczaniu programowania
  • Elementy robotyki
  • Metodyka nauczania programowania w przedszkolu i w edukacji wczesnoszkolnej
  • Projekt edukacyjny

 

Sylwetka absolwenta:

  • Absolwent studiów będzie dobrze przygotowany do: realizacji zajęć dydaktycznych w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych i medialnych dzieci/uczniów, projektowania sytuacji problemowych integrujących treści z zakresów różnych edukacji w otoczeniu uczniów, które uczniowie modelują i rozwiązują tworząc algorytm, odtwarzają go poza komputerem (np. mata edukacyjna), jak również realizują w wersji komputerowej.
  • Absolwent studiów podyplomowych zdobędzie wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu programowania i rozwijania u uczniów umiejętności programowania w środowisku blokowo-wizualnego języka programowania (programowanie i nauczanie programowania w języku Scratch Junior/Scratch/Baltie), kodowania za pomocą maty edukacyjnej i programowania robotów. Istotnym elementem uzyskanego wykształcenia będzie umiejętność kształtowania u uczniów odpowiedzialnych postaw w świecie mediów cyfrowych.
  • Absolwent będzie miał możliwość zdobycia certyfikatów ECDL potwierdzających jego umiejętności komputerowe.

Czas trwania:
2 semestry, 200 godzin dydaktycznych

Print Friendly, PDF & Email