Zapoznanie uczestników z ważnymi zagadnieniami bezpieczeństwa aktywów firmy, zagrożeniami dla kadry, z rodzajami i specyfiką działań windykacyjnych, metodami przeciwstawienia się i ochrony, sposobami współpracy i stosowania zabezpieczeń. Ćwiczenie umiejętności przewidywania zagrożeń finansowych i ekonomicznych w firmie i jej otoczeniu, podejmowania działań naprawczych i korygujących.
Program szkolenia
1. Zasady skutecznej autoprezentacji
definicja pojęcia autoprezentacja
rodzaje autoprezentacji
techniki rozpoczęcia wystąpienia
budowanie interaktywnego przekazu
znaczenie tego co prezentujemy
struktura prezentacji- konstrukcja efektywnej prezentacji
kolejność przekazywanej treści, aby skutecznie oddziaływać na słuchaczy
poczucie własnej wartości prezentera
zasady wzbudzania sympatii i budowania pozytywnego wrażenia
nauka budowania dynamiki w prezentacji
efekt aureoli i inne zjawiska modyfikujące nasze postrzeganie rzeczywistości
werbalny aspekt autoprezentacji – rady językowe
techniki burzenia barier miedzy prezenterem a publicznością
znaczenie komunikatów niewerbalnych w autoprezentacji
znaczenie spójności komunikacji werbalnej i niewerbalnej w autoprezentacji
nauka łatwego nawiązywania kontaktów z rozmówcą
wykorzystywanie anegdot i poczucia humoru w wystąpieniach
techniki aktorskie w wystąpieniach
2. Ubiór a relacje w biznesie
wpływ ubioru na efekt komunikacji
dobór stroju do rodzaju wystąpienia
znaczenie pierwszego wrażenia oraz wpływu nastawienia na autoprezentację
techniki tworzenia przyjaznego wizerunku: budowanie relacji i zarządzanie relacjami
3. Elementy dobrej prezentacji- budowanie prezentacji
dopasowanie treści prezentacji do potrzeb grupy
techniki prezentacyjne ( praca z materiałami, tablicą)
wzbudzanie i utrzymanie zainteresowania w rozmówcach ( grupie)
metody aktywizacji grupy
zasady pracy z grupą, zasady prowadzenia szkoleń
4. Strategie komunikacji w wystąpieniach publicznych i prezentacji
własny styl wypowiedzi
zachowania budzące w ludziach pozytywne emocje i przychylność słuchaczy
dostosowanie języka do audytorium
w jaki sposób zakończyć wystąpienie?
5. Trudni uczestnicy wystąpień publicznych
charakterystyka trudnych typów
sposoby aktywowania uczestników
twoja osobowość i styl pracy
6. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami podczas relacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym