Program szkolenia
|
- Budowanie relacji z grupą:
- nawiązywanie relacji trenerskiej,
- doskonalenie umiejętności efektywnej komunikacji (aktywne słuchanie, techniki zadawania pytań, parafraza, klaryfikacja, konstruktywna krytyka),
- trener jako lider i jako moderator grupy.
- Tworzenie swojego wizerunku jako trenera:
- odkrywanie autentycznego i stabilnego „ja” w grupie,
- wypracowywanie i utrwalanie własnego stylu pracy,
- zabiegi autoprezentacyjne,
- komunikacja werbalna i niewerbalna, praca z ciałem, emisja głosu.
- Strategie oddziaływania na grupę:
- techniki wywierania wpływu,
- moderowanie procesu grupowego,
- wzmacnianie zachowań pożądanych,
- konstruktywne wykorzystywanie konfliktów.
- Wykorzystanie procesu grupowego:
- rozwój grupy i dynamika procesu grupowego,
- struktura grupy i rodzaje ról,
- opór, przeniesienie i przeciwprzeniesienie.
- Diagnoza potrzeb grupy:
- identyfikacja potrzeb szkoleniowych i potencjałów rozwojowych,
- przewidywanie potencjalnych przeszkód rozwojowych,
- diagnoza ról grupowych i wynikających z nich komplikacji.
- Metodologia szkoleń:
- metody i techniki szkoleniowe,
- przekaz multimedialny i alternatywne formy nauczania,
- interaktywność pracy trenera.
- Projektowanie programów szkoleń:
- metody konstruowania szkoleń, przygotowywanie narzędzi,
- koordynacja cele – metody – środki – czas,
- ewaluacja szkoleń.
|