Kompetencje i rola Asystenta Biura Zarządu i Rady Nadzorczej spółki w świetle Kodeksu Spółek Handlowych

wpis w: Szkolenia Firmowe | 0
Termin: 23-24.11.1017|12-13.12.2017 |8-9.02.2018 | 15-16.03.2018 | 5-6.04.2018 | 17-18.05.2018 | 5-6.06.2018
Cena: 900 zł netto/os. (w Krakowie)
1650 zł netto/os. (np.: Krynica, Zakopane)
Cel szkolenia: Każdy uczestnik zapoznany zostanie z praktycznymi aspektami funkcjonowania biura zarządu, które pełni w firmie rolę swoistego „centrum dowodzenia”. Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętność zarządzania i organizowania pracy Biura, aby mogło ono optymalnie spełniać swoje funkcje koordynujące, strategiczne oraz wizerunkowe. Skutkiem udziału w szkoleniu będzie rozwój praktycznych umiejętności podnoszących efektywność pracy Biura Zarządu.
Program szkolenia
1. Firma:

  • Status prawny i funkcjonowanie przedsiębiorstwa, jednostki finansów publicznych, urzędu itd.
  • Regulaminy wewnętrzne, struktura pionów i komórek funkcjonalnych.
  • Obieg dokumentacji wewnętrznej firmy, tworzenie i klasyfikacja dokumentów, archiwizowanie, niszczenie.

2. Wpis do krajowego rejestru sądowego – podstawa dokumentacji Asystenta Zarządu:

  • Jak uzyskać odpis wpisu do KRS?
  • Wpis do KRS – konsekwencje i jego ważność.

3. Rola asystenta zarządu w sprawnym funkcjonowaniu organów spółki:

  • Zarząd, Rada Nadzorcza, Zwyczajne Zgromadzenie Wspólników– wzajemne relacje.
  • Kompetencje i uprawnienia członków Zarządu i Rady Nadzorczej.
  • Powoływanie członków Zarządu i Rady.
  • Podstawowe i szczególne zasady reprezentacji spółek.

4. Kalendarz Asystenta Zarządu:

  • Kalendarz obrad Zarządu, Rady Nadzorczej i organów właścicielskich – przepisy KSH a wewnętrzne regulacje.
  • Kluczowe terminy w roku rozliczeniowym spółki (np. sprawozdanie finansowe.)
  • Decyzje Zarządu i Rady Nadzorczej (np. podział zysków.)
  • Terminy oraz uprawnienia do udziału w zgromadzeniu.
  • Czas trwania kadencji Zarządu i RN – gdzie szukać informacji?

5. Przepisy wewnętrzne spółki:

  • Co powinny zawierać regulaminy spółki?
  • Regulamin Rady Nadzorczej.
  • Regulamin Zwyczajnego Zgromadzenia Wspólników.
  • Dobre praktyki tworzenia i aktualizowania przepisów wewnętrznych spółki.

6. Asystent w procesie przygotowywania dokumentacji, organizacji i zwoływania posiedzeń:

  • Zgromadzenia zwyczajne i nadzwyczajne.
  • Elektroniczne zwoływanie posiedzeń Zarządu, Rady Nadzorczej, komisji rewizyjnej.
  • Dokumentacja elektroniczna zwoływanych posiedzeń – treść i składowe.
  • Dokumentacja – przygotowanie projektów uchwał, wniosków Zarządu.

7. Obieg dokumentacji – „okiem” Asystenta Zarządu:

  • Obieg wewnętrzny i zewnętrzny dokumentów.
  • Kto pełni nadzór nad dokumentacją?
  • Kto jest odpowiedzialny za tworzenie i podpisywanie protokołów?
  • Archiwizacja i przechowywanie protokołów oraz innych dokumentów spółki.
  • Skutki naruszenia wymogów dokumentacji spółki.

8. Umowy z perspektywy Asystenta Zarządu– tworzenie, zawieranie, kompletowanie dokumentów – na co warto zwracać uwagę?

  • Wzory najczęściej występujących umów – co to znaczy „dobra umowa”?
  • Reprezentacja stron umowy, odpisy z rejestru, pełnomocnictwa (specyfika i wymogi)
  • Umowa przedwstępna a list intencyjny – co to jest dobry list intencyjny?
  • Jak i dlaczego uzyskiwać informacji o kontrahencie?
  • Jakich dokumentów wymagać od kontrahenta przed podpisaniem umowy?
  • Zabezpieczanie umów podpisaniem umowy – praktyczne klauzule.

9. Wykorzystanie elementów języka (akcent, dykcja, intonacja, natężenie, pauza, tempo wypowiedzi:

  • Aktywne i praktyczne ćwiczenia głosu.

10. Nawiązywanie relacji biznesowych przez Asystenta jako budowanie wizerunku spółki:

  • Czy istnieją idealne wzory wizerunku w relacjach biznesowych?
  • Budowanie zaufania i wiarygodności.
  • Jakie czynniki determinują efektywność komunikacji i prezentacji?

11. Asystent w roli organizatora spotkań Zarządu i Rady Nadzorczej:

  • Zasady przygotowania spotkania negocjacyjnego.
  • Jak wzbudzać zaufanie i budować wiarygodność firmy?
  • Jak korzystać z roli moderatora? – czyli zarządzanie sytuacją podczas spotkania.
  • Jak wytwarzać pozytywne relacje z kontrahentami?
  • W jaki sposób podtrzymywać atmosferę współpracy podczas spotkania?
  • Sterowanie dynamiką spotkania – Co? Kiedy i jak?

12. Wykorzystanie środków ekspresji językowej – czyli retoryka w zastosowaniu Asystenta Zarządu:

  • Metamodel języka – metoda na „rozpakowanie” sposobu myślenia rozmówcy.
  • Figury retoryczne – jak wykorzystywać środki ekspresji językowej?
  • Kształtowanie kultury słowa – czyli jak usprawniać swój aparat mowy?
  • Skuteczna argumentacja – czyli jak wykorzystywać środki ekspresji językowej.

13. Zasady pisania listów w kontaktach międzynarodowych.

14. Ćwiczenia:
• Ćwiczenie:  Jak budować scenariusz efektywnego spotkania Zarządu lub Rady z Nadzorczej z klientami wewnętrznymi lub zewnętrznymi?

  • Analiza charakteru spotkania.
  • Przygotowanie scenariusza/wizji spotkania.
  • Analiza Twojej roli w spotkaniu.
  • Jakich działań i rezultatów oczekuje Zarząd po przebytym spotkaniu?
  • Kim są osoby, które podejmujesz w ramach wizyty?
  • Nieoczekiwane elementy spotkań – czyli przygotowanie „planu B”.

• Ćwiczenie:  Wystąpienie przed akcjonariuszami spółki w imieniu Zarządu –np. przekazanie informacji o złej sytuacji spółki i konieczności obniżenia wynagrodzeń.


zapisy [printfriendly]