Warsztaty komunikacji i kierowania

wpis w: Aktualności, Szkolenia Firmowe | 0
Termin: 19-20.01.2017 | 16-17.02.2017 | 22-23.03.2017 | 24-25.04.2017| 22-23.05.2017 | 27-28.06.2017
Liczba godzin: 20 dydaktycznych (2 dni)
Cena: 750 zł netto/os. (cena zawiera koszt materiałów szkoleniowych)
Adresaci: Kadra kierownicza i specjaliści
Forma zajęć: wykład, case study, dyskusja, ćwiczenia grupowe
Cele kształcenia:
  • Podwyższenie świadomości komunikacyjnej uczestników szkolenia
  • Poznanie podstawowych narzędzi skutecznej komunikacji
  • Rozpoznawanie i wykorzystywanie komunikatów werbalnych i niewerbalnych
  • Praktyczna umiejętność rozpoznawania, rozwiązywania i wykorzystywania konfliktów
  • Umiejętność poprawnego przekazywania informacji
  • Poznanie techniki zadawania efektywnych pytań
Treści kształcenia: 1. Komunikacja interpersonalna w teorii:

  • modele komunikacji,
  • style komunikowania się,
  • kierunki przepływu informacji,
  • komunikacja jawna i ukryta,
  • bariery komunikowania wg. Gordona tzw. „brudna dwunastka”,
  • efektywność komunikacji interpersonalnej.

2. Autodiagnoza własnego stylu komunikowania i dopasowanie się do rozmówcy:

  • określenie własnego stylu w komunikacji,
  • analiza indywidualnego sposobu interakcji z innymi,
  • zachowania i reakcje a styl osobowościowy.

3. Komunikacja werbalna:

  • odróżnianie faktów od interpretacji w rozmowie – skąd się biorą zniekształcenia w rozmowie?; sposoby eliminacji zniekształceń,
  • przekonywanie, argumentacja, perswazja – wykorzystanie języka wpływu i perswazji,
  • podstawowe techniki perswazji.

4. Podstawowe narzędzia skutecznej komunikacji:

  • parafraza,
  • dopytywanie,
  • wyjaśnianie i doprecyzowanie,
  • podsumowanie,
  • klaryfikacja,
  • aktywne słuchanie.

5. Pytania jako narzędzie kontroli nad procesem komunikacyjnym:

  • rodzaje pytań możliwych do zastosowania,
  • sztuka prowadzenia rozmówcy za pomocą pytań otwartych i zamkniętych,
  • pytania jako metoda zbierania informacji i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami,
  • korzyści z zadawania pytań.

6. Asertywność w rozmowie:

  • czym jest asertywność?,
  • podstawowe techniki asertywności,
  • umiejętność zachowań asertywnychw praktyce (mówienie „nie”, sygnalizowanie oczekiwań, próśb, złości, komunikowanie pochwał, konstruktywna krytyka),
  • radzenie sobie z negatywnymi opiniami, krytyką,
  • asertywność w kontaktach z przełożonym, współpracownikiem, podwładnym.

7. Konflikty:

  • przyczyny konfliktów w zespole
  • modele i etapy stylów reakcji na konflikt – efektywne zarządzanie konfliktami,
  • konstruktywne radzenie sobie z konfliktem – czy konflikt zawsze jest zjawiskiem negatywnym? Jak wykorzystywać pozytywne i negatywne efekty konfliktów w zespole?

8. Komunikacja niewerbalna:

  • funkcje komunikacji niewerbalnej,
  • elementy komunikacji niewerbalnej istotne dla autoprezentacji i budowania relacji interpersonalnych (mowa ciała, ton głosu, kontakt wzrokowy, uścisk dłoni),
  • przestrzeń w osobistej komunikacji – proksemika,
  • emocje w komunikacji niewerbalnej – jak z nich korzystać?,
  • jak świadomie używać komunikacji niewerbalnej, aby wzmocnić przesłanie?,
  • spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego.
Miejsce: Sale wykładowe ODU „CENTRUM IB” Sp. z o.o. (możliwość organizacji na terenie placówki.)

zapisy [printfriendly]