.entry_title .entry_date{display:none;}.blog_holder article .post_info{display:none;}
 

ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE OŚWIATĄ

ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE OŚWIATĄ

„CENTRUM IB” Sp. z o.o.
oraz

WYŻSZA SZKOŁA HUMANITAS w SOSNOWCU

ul. Kilińskiego 43, 41-200 Sosnowiec; Tel.: +48/32 36 31 221; www.humanitas.edu.pl

zapraszają na

STUDIA PODYPLOMOWE

Termin: marzec 2019 r. – styczeń 2020 r., listopad 2019 r. – kwiecień 2020 r.

 

ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE OŚWIATĄ

Studia przygotowane we współpracy z Wydawnictwem Bohdana Orłowskiego, specjalizującym się w tworzeniu poradników prawnych dla pracowników oświaty.

Cena PROMOCYJNA (do 31.01.2019 r.): 2600 zł

Cena regularna: 2800 zł

Cel:
Celem studiów jest przekazanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do sprawnej i twórczej organizacji i zarządzania szkołą, placówką oświatową w nowej strukturze systemu edukacji, podnoszenia jakości pracy w placówkach oświatowych oraz planowania regionalnej polityki oświatowej.

Adresaci:

  • Dyrektorzy szkół oraz osoby zajmujące stanowiska kierownicze w przedszkolach i innych placówkach oświatowo wychowawczych (centra kształcenia praktycznego, centra kształcenia ustawicznego, ośrodki doskonalenia nauczycieli itp.
  • Kandydaci na stanowiska kierownicze w oświacie.
  • Nauczyciele zainteresowani doskonaleniem zawodowym, pragnący nabyć wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania w edukacji.
  • Osoby zajmujące się problematyką oświatową w jednostkach samorządu terytorialnego.
  • Pracownicy nadzoru pedagogicznego, pracownicy organów prowadzących szkoły, animatorzy działań i organizacji oświatowych

Treść kształcenia:

  • Polityka oświatowa Państwa – prawo oświatowe
  • Prawo pracy
  • Prawo rodzinne
  • Przepisy BHP
  • Podstawy organizacji, zarządzania i marketingu w oświacie
  • Placówka oświatowa w środowisku lokalnym
  • Finanse w oświacie ( Zarządzanie finansami w oświacie)
  • Zamówienia   publiczne
  • Kontrola zarządcza
  • Planowanie i projektowanie koncepcji szkoły i placówki oświatowej
  • Nadzór pedagogiczny
  • Zarządzanie jakością, badanie efektów pracy szkoły i placówki oświatowej
  • Ewaluacja placówki oświatowej
  • Nowoczesne technologie informatyczne
  • Administrowanie placówki oświatowej w praktyce
  • Projekty UE
  • Komunikacja interpersonalna
  • Psychologia kierowania
  • Negocjacje i mediacje
  • Zarządzanie konfliktem oraz problemem
Uzyskane kwalifikacje:
Absolwenci studiów nabywają kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowisk dyrektorskich oraz innych stanowisk kierowniczych w placówkach oświatowych zgodnie z wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz. U. Nr 184, poz. 1436).
Absolwenci studiów zdobywają m.in. umiejętności w zakresie: przyjmowania odpowiedzialności za całokształt pracy szkoły, rozumienia pracy administracyjnej i poprawnej interpretacji przepisów prawa, rozwiązywania rzeczywistych problemów występujących w placówce, ustalania priorytetów w zakresie planowania i realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych, diagnozowania realizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego na wszystkich poziomach nauczania szkolnego, utrzymywania stałej więzi ze środowiskiem lokalnym, wykazania umiejętności zarządzania zespołem ludzkim, zarządzania finansami szkoły, doskonalenia pracy dydaktycznej placówki oraz ewaluacji jej pracy.Łączna liczba godzin: 2 semestry, 225 godzin dydaktycznych (część zajęć na platformie e-learningowej)Program studiów jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27  października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba  zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w  poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek.
dr Jerzy GradWspółczesna szkoła wymaga zupełnie nowego podejścia do zagadnień związanych z zarządzaniem oświatą. Dyrektor placówki oświatowej powinien być nowoczesnym menedżerem, którego charakteryzuje chęć zdobywania wiedzy i samokształcenia, myślenie koncepcyjne, poszanowanie postaw innych ludzi. Nowoczesny menedżer powinien przewodzić zmianom, mobilizować podwładnych do działania a zarazem monitorować proces zmian i korygować niekorzystne elementy. Stworzenie nowoczesnego menedżera oświaty jest celem studiów podyplomowych „Organizacja i zarządzanie oświatą” w Wyższej Szkole Humanitas.
dr Jerzy Grad

 


 


Print Friendly, PDF & Email
Print Friendly, PDF & Email