ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE OŚWIATĄ

wpis w: Aktualności, Studia Podyplomowe | 0
„CENTRUM IB” Sp. z o.o.
oraz

WYŻSZA SZKOŁA HUMANITAS w SOSNOWCU

ul. Kilińskiego 43, 41-200 Sosnowiec; Tel.: +48/32 36 31 221; www.humanitas.edu.pl

zapraszają na

STUDIA PODYPLOMOWE

Termin: listopad 2017 r. – kwiecień 2018 r., marzec 2018 r. – styczeń 2019 r.

 

ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE OŚWIATĄ

Studia przygotowane we współpracy z Wydawnictwem Bohdana Orłowskiego, specjalizującym się w tworzeniu poradników prawnych dla pracowników oświaty.


 Kierunek już uruchomiony!

Cel:

Celem studiów jest przekazanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do sprawnej i twórczej organizacji i zarządzania szkołą, placówką oświatową w nowej strukturze systemu edukacji, podnoszenia jakości pracy w placówkach oświatowych oraz planowania regionalnej polityki oświatowej.

Adresaci:

  • Dyrektorzy szkół oraz osoby zajmujące stanowiska kierownicze w przedszkolach i innych placówkach oświatowo wychowawczych (centra kształcenia praktycznego, centra kształcenia ustawicznego, ośrodki doskonalenia nauczycieli itp.
  • Kandydaci na stanowiska kierownicze w oświacie.
  • Nauczyciele zainteresowani doskonaleniem zawodowym, pragnący nabyć wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania w edukacji.
  • Osoby zajmujące się problematyką oświatową w jednostkach samorządu terytorialnego.
  • Pracownicy nadzoru pedagogicznego, pracownicy organów prowadzących szkoły, animatorzy działań i organizacji oświatowych

Treść kształcenia:

  • Polityka oświatowa Państwa – prawo oświatowe
  • Prawo pracy
  • Prawo rodzinne
  • Przepisy BHP
  • Podstawy organizacji, zarządzania i marketingu w oświacie
  • Placówka oświatowa w środowisku lokalnym
  • Finanse w oświacie ( Zarządzanie finansami w oświacie)
  • Zamówienia   publiczne
  • Kontrola zarządcza
  • Planowanie i projektowanie koncepcji szkoły i placówki oświatowej
  • Nadzór pedagogiczny
  • Zarządzanie jakością, badanie efektów pracy szkoły i placówki oświatowej
  • Ewaluacja placówki oświatowej
  • Nowoczesne technologie informatyczne
  • Administrowanie placówki oświatowej w praktyce
  • Projekty UE
  • Komunikacja interpersonalna
  • Psychologia kierowania
  • Negocjacje i mediacje
  • Zarządzanie konfliktem oraz problemem
Uzyskane kwalifikacje:

Absolwenci studiów nabywają kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowisk dyrektorskich oraz innych stanowisk kierowniczych w placówkach oświatowych zgodnie z wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz. U. Nr 184, poz. 1436).

Absolwenci studiów zdobywają m.in. umiejętności w zakresie: przyjmowania odpowiedzialności za całokształt pracy szkoły, rozumienia pracy administracyjnej i poprawnej interpretacji przepisów prawa, rozwiązywania rzeczywistych problemów występujących w placówce, ustalania priorytetów w zakresie planowania i realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych, diagnozowania realizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego na wszystkich poziomach nauczania szkolnego, utrzymywania stałej więzi ze środowiskiem lokalnym, wykazania umiejętności zarządzania zespołem ludzkim, zarządzania finansami szkoły, doskonalenia pracy dydaktycznej placówki oraz ewaluacji jej pracy.

Łączna liczba godzin: 220 h (w tym zajęcia w formie e-lerningu).
Program studiów jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27  października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba  zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w  poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek.

dr Jerzy GradWspółczesna szkoła wymaga zupełnie nowego podejścia do zagadnień związanych z zarządzaniem oświatą. Dyrektor placówki oświatowej powinien być nowoczesnym menedżerem, którego charakteryzuje chęć zdobywania wiedzy i samokształcenia, myślenie koncepcyjne, poszanowanie postaw innych ludzi. Nowoczesny menedżer powinien przewodzić zmianom, mobilizować podwładnych do działania a zarazem monitorować proces zmian i korygować niekorzystne elementy. Stworzenie nowoczesnego menedżera oświaty jest celem studiów podyplomowych „Organizacja i zarządzanie oświatą” w Wyższej Szkole Humanitas.
dr Jerzy Grad

zapisy

 


[printfriendly]