Cel szkolenia: |
Zapoznanie uczestników z ważnymi zagadnieniami bezpieczeństwa aktywów firmy, zagrożeniami dla kadry, z rodzajami i specyfiką działań windykacyjnych, metodami przeciwstawienia się i ochrony, sposobami współpracy i stosowania zabezpieczeń. Ćwiczenie umiejętności przewidywania zagrożeń finansowych i ekonomicznych w firmie i jej otoczeniu, podejmowania działań naprawczych i korygujących. |
Program szkolenia
|
1. Elementy werbalne i pozawerbalne komunikacji społecznej:
- styl wypowiedzi,
- formy komunikowania pozasłownego,
- ruch, postawa, mimika,
- wizerunek własny,
- dostosowanie rozmowy do odbiorcy.
2. Komunikacja pozawerbalna – jak jesteśmy odbierani?
- rola pierwszego wrażenia z potencjalnym klientem,
- skuteczne przekazywanie informacji, czyli profesjonalna komunikacja,
- odczytywanie i interpretowanie informacji płynących z mowy ciała naszego rozmówcy,
- budowanie postawy osoby wiarygodnej za pomocą odpowiednio dobranego języka mowy ciała.
3. Zasady savoir vivre w biznesie:
- Przestrzeganie hierarchii,
- Stanowisko, płeć, wiek,
- Tytułowanie,
- Punktualność,
- Rozmowy telefoniczne,
- Posiłki w pracy i na służbowych lunchach, obiadach, kolacjach,
- Zasada płci,
- Zasada wieku.
4. Wygląd zewnętrzny i wpływ na relacje z podwładnymi:
- sposoby wykorzystywania postawy ciała i mimiki w wystąpieniach publicznych,
- mocne i słabe strony nawyków gestykulacyjnych,
- sposoby akcentowania treści, poprzez gestykulacje,
- stylistyka i dobór ubioru do sylwetki.
5. Zaufanie i sposoby budowania wiarygodności w relacjach biznesowych:
- budowanie więzi z odbiorcami wystąpienia słowem mówionym i pisanym,
- identyfikacja oczekiwań słuchaczy,
- sposoby angażowania słuchaczy,
- jak mówić i pisać ciekawie?,
- znaczenie dobrego stylu wypowiedzi,
- estetyka słowa,
- sprawność językowa,
- praca nad zwięzłością, jasność treści i przekazu,
- stylistyka sformułowań,
- błędy i poprawna polszczyzna.
|